Voor Startups

We weten als geen ander hoe het er als startup aan toe gaat. U heeft een idee, een plan, een droom dat u in de markt wil zetten. Soms heeft u de technische kennis in huis en soms niet. Eén ding is zeker, u zal constant uw product willen bijsturen in functie van de feedback die u uit uw markt krijgt. Misschien verandert u wel van doelpubliek in de loop van uw traject. VedaSoft kan bij dit alles helpen.

We zijn uw klankbord en samen met u doorlopen we graag het gehele traject. Het in kaart brengen van uw doelpubliek, het analyseren van uw toegevoegde waarde, het challengen van uw business-model, het definiëren van uw Minimum Viable Product (MVP) of het bouwen van een prototype zijn slechts enkele van de zaken waarin VedaSoft uw partner kan zijn. En ten slotte ondersteunen we u ook met het vinden van de juiste resources aan scherpe prijzen. Aarzel zeker niet om contact met ons op te nemen voor een vrijblijvend gesprek. Baat het niet, dan schaadt het niet!

Neem contact op

Hoe wij van uw startup

een succes maken!

Back to basics

Alles begint bij het eerste contact. We komen samen om uw idee of project te bespreken en verdiepen ons in uw verhaal. Door de juiste vragen te stellen, dagen we u uit om uw idee vannuit andere ooghoeken te bekijken. Zo schetsen we samen een beeld van uw noden en wensen, en kan er een plan opgemaakt worden. Het is belangrijk om van het ideale scenario te vertrekken en later in het process daaruit de kern te distilleren. We kijken in deze fase ook naar de mogelijkheden i.v.m. subsiedies op lokaal en Europees niveau.

Uw doelpubliek

In deze fase nemen we uw doelpubliek onder de loep. Samen met u brengen we ze in kaart. Weet u wie ze zijn? Waar ze zijn? En hoe we ze kunnen bereiken? Hoe zeker bent u hierover? Of baseert u zich op assumpties? De kans is zeer groot dat het laatste het geval is. Dat is normaal.

In deze fase zullen we hierover meer duidelijkheid creëren. We toetsen zoveel mogelijk van onze assumpties. Kent u mensen uit u doelpubliek? Heeft u al contact gegevens? Moeten we de straat op? Kunnen we enquetes of surveys opzetten? Hoe brengen we uw idee aan de man? Door nu al in de praktijk te testen worden we zekerder over onze eigen ideeën en verwachtingen. Of moeten we terug naar de vorige fase om ons plan te herzien?

Een eerste prototype

Op basis van al hetgeen we in de vorige fases geleerd hebben, zijn we nu klaar om de kern uit uw ideeën te halen. Van het ideale scenario dat u in gedachten heeft, distilleren we datgene met de meeste toegevoegde waarde voor uw doelpubliek.

Nu kunnen we een eerste protoype bouwen. Dit dient om reeds vroeg in het proces te starten met het testen van uw product. U moet goed weten wat u wil testen. In sommige gevallen kan u dit met uw eigen team doen, maar meestal wil u zo snel mogelijk de toekomstige klant betrekken. Zorg ervoor dat u de juiste vragen stelt in functie van wat u wil weten. En zorg voor een zo objectief mogelijke insteek om de meest waardevolle feedback te verzamelen.

Dankzij een prototype leert u op een zeer kost-effectieve manier of uw product voldoet aan de verwachtingen van de markt. Het gebeurt regelmatig dat we met de verworven feedback terug naar een vorige fase moeten. Net daarom werken we met een prototype.

Naar de markt

Nu zijn we klaar om de eerste werkende versie te bouwen. Onze alpha versie of Minimum Viable Product (MVP). Dit product wordt live gezet en we starten met het aantrekken van nieuwe klanten.

We willen weten of ons MVP een succes kan worden. We bepalen de maatstaven waaruit we succes kunnen afleiden. Krijgen we nieuwe gebruikers? Groeit het aantal registraties? Wil men betalen? Hoeveel wil men betalen? We zorgen voor de juiste tools om alles te meten. En starten met low-cost marketingcampagnes en landingspagina’s om onze klanten nog beter te begrijpen.

Uitbouwen

Wanneer we aantonen dat er klanten kopen en terugkomen, weten we dat ons product potentieel heeft. We koesteren deze klanten en moeten weten waarom ze ons product gebruiken. Op basis van alle info bouwen we verder aan ons MVP tot een steeds volwaardiger systeem. Je zou dit onze beta versie kunnen noemen. We zijn nu ook klaar om de eerste betalende marketingcampagnes op poten te zetten en ons product voor te stellen aan investeerders.

To the future, and beyond!

Indien het aantal betalende gebruikers blijft groeien zijn we klaar om “live” te gaan en grotere betalende marketingcampagnes te starten. Er kan onderhandeld worden met investeerders voor de middelen om de groei te versnellen.

Neem contact op

“Aarzel zeker niet om contact met ons op te nemen voor een vrijblijvend gesprek. Baat het niet, dan schaadt het niet!”